Povestea angajatului, cu Cristian Philipp

Povestea angajatului, cu Cristian Philipp

Pentru companiile din Timișoara și împrejurimi, una dintre cele mai mari provocări este aceea de a deveni atractive pentru posibili angajați. Pe o piață în care rata șomajului este una foarte mică și beneficiile oferite de companii sunt similare, este tot mai greu să te diferențiezi ca si angajator și să devii cu adevărat atractiv pentru posibili candidați la posturile pe care le ai de acoperit.

Beneficiile nu le poți crește la nesfârșit, pentru că nu mai ești atractiv ca și locație. Sunt țări în care nivelul salarial este sub cel al României. Investițiile in birouri moderne, centrale, cu design atractiv nu mai sunt nici ele o soluție de diferențiere atât timp cât toate celelalte companii fac asta. Oamenii s-au săturat și de business trips și de cine și ieșiri plătite de companie. Chiar și de cafeaua gratuită s-au săturat. Și atunci ce-i de făcut?

Putem observa faptul că și angajatorii văd două tipuri de soluții aici.

Una ar fi aceea de a își păstra angajații fericiți.

A doua de a investi în brandul de angajator.

Soluțiile sunt foarte bune. Doar că de cele mai multe ori sunt văzute ca fiind două, când, de fapt vorbim de una singură. Brandul de angajator îl construiești, în primul rând, cu ajutorul angajaților fericiți.

Problema, când le vezi ca fiind două, este aceea că le tratezi separat. Ai un departament de HR care se ocupă de fericirea angajaților și unul de PR care are atribuții în legătură cu imaginea transmisă pe piață. Și asta este foarte bine.

Importanța colaborării dintre cele două este, însă, de cele mai multe ori, minimizată. Și atunci fiecare dezvoltă acțiuni punctuale și independente.

Concret, din punctul meu de vedere, cel mai important factor în ecuația brandului de angajator este povestea angajatului. Ce povestește el despre jobul lui când iese la o bere, cum se comportă și cum influențează el lumea din jur.

Soluția constă în definirea și implementarea unei culturi organizaționale constructive, în care angajatul sa se regăsească și să se simtă valorizat. O cultură care să îl facă pe acesta să simtă sentimentul de apartenență. Pentru că în momentul în care ne regăsim în mediul respectiv și îl putem resimți ca fiind al nostru, suntem dispuși să și oferim plus valoare, să împărtășim altora, să recomandăm.

Odată implementat un astfel de climat, acesta trebuie comunicat prin toate canalele posibile în afara organizației, pentru ca oamenii din comunitate să înțeleagă și să înceapă să își dorească.

Elementul central rămâne, totuși, angajatul și poveștile pe care le împarte în jurul lui la oamenii cu care intră în contact.

În plus, angajatul este în aceeași măsură asimilator și distribuitor de cultură. Dacă cultura organizațională este una slab definită, el va distribui în organizație elemente ale culturii locale. Invers, când avem o cultură organizațională constructivă și bine definită, acesta va asimila elemente culturale pe care le va distribui în comunitate, în acest fel influențând cultura locală către direcții mai sănătoase. Și astfel avem cu toții de câștigat.

#inspireothertravelers
#culturăorganizațională